the lifes begin here..

PitaPata Cat tickers

Tuesday, October 19, 2010

MOHD ADHA...

DEC,2007, detik aku mengenali dirimu..sebagai seorang pekerja baru sebagai budak blue wave kat jusco bukit raja...same tempat keje ngan aku...tapi aku dak cashier parking jer...huhuhhu...tapi dari sudut hati aku sebelum aku kenal mamat nih,die seorang yang sombong..huhuhu..dari riak wajahmu ketika itu menampakkan semuanya...tentang dirimu...
Rakan2 seperjuangan ku juga tidak myenangi sikap hudoh mu itu..lallala...kadang2 meluat aku tgk ko nih...ade gak satu time tu,aku ingat ko ni dak cina...hahhahah...wajah kacukan cina + melayu...aku pon dgn seperti biase xnk knl ngan org yang sombong+ kerek nk mati nih...lalllallalala....
Pada jan 2008,satu meeting telah diadakan oleh pengurus aku...ye la akunye la..kn korang kot..huhuhuh....meeting yg diadakan untuk ajar dak2 ni ttg kecantikan diri...mmg mcm haram...aku terpaksa hadir gak time tu coz aku kje petang..adoyaii.....''arini kite blaja makeup yer..''...seriau aku dgr..elok je aku sampai..aku terpakse dok kat sebelah mangkuk nih.."eh,dak baru ker??" detik hati aku ni..walaupun aku da tau yg die tu baru...huhuhuhuhu...tp aku xknl sgt mamat nih..
kertas kedatangan yg wajib diambil,di hulurkan pada aku..huhu..ia nya dtg drpd depan..dpn ko..hahahha...lepas aku tuleh je name aku yg popular dikalangan kwn2 aku..huhu..aku pon dgn niat hati yg suci murni mcm keropok morni,hulur la kertas td kat mamat nih...aku ingatkan nk soh die tuleh la nme die..tp mcm haram..ble lak ckp kat aku camni.."aku da tuleh da"..adoyaii..tahan malu..sabar paei..ko boleh!!."berlagak ye ko ngan aku..siap ko nanti..kalo aku tau ko da tuleh name,xde la aku nk bg kat ko mangkuk!!" merungut aku sorg diri...rupenye dak ni melayu..huhu..mandai2 je aku ckp dak cine..dgr loghat da tau..lallalalla..lantak ko la..
Selang bape minit pastu,supervisor aku start nk membebel kat depan...bile nk abeh aku pon xtau..tau2 plak die sentuh bab attitude.."mesti senyum,kemas,muke mesti kne slalu ade colour ok.."vangang...aku da mmg jd target utama untuk menjadi bahan experimen ptg tu....kenape aku???knpe??sbb aku xpandai+xske make up la..huhu..pasrah je la..lepas tu tbe2 je s/visor aku bercakap tentang "senyum"..keluar la dialog nih.."adha,awk boleh senyum x?"..pastu aku dgn bangge tye la kat kwn sebelah aku..kak faz.."sape adha tu kak?"..tbe2,aku dgr sore yg agak nyaring yg mcm pernah aku dgr td.."da tuhan bagi muke saye mcm ni nk wat camne.."..ya ampun..riak nye ko bercakap..bangga plak tu..aku yg dok sebelah die ni bagaikan nk hempuk je mamat nih..panas je aku dgr..apa lagi,ini la can aku nk bls dendem kat ko..aku pon ngan takbur+riak membalas.."tuhan bagi kita peluang untuk ubah nasib kita dgn usaha kita sendiri..tuhan xkan ubah nasib seseorang tu tanpa usaha die la mangkuk!!"..huh!! puaeh ati aku..
sejak drpd meeting tu,aku da xnmpk die..maybe xsame shift ngan die kot..tp pas tu aku de nmpk mangkuk nih..time tu aku keje pagi..hhu..ngantok + kne make up pepagi..niat ati au nk pakai blusher jer..upernyer,sampai je tmpt kje,ade yg tggu aku..kak ida..pkar make up..nk lari xleh da..mase xcukup.terpakse gak..pg tu aku da mcm tikus experimen da..mmg mcm vangang...ble da make up,seram aku tgk muke aku sendiri..huissshh..settle makeup,aku kne masuk "gua cashier parking" aku..elok je aku masuk,tetibe je aku nmpk kelibat 2 ekor mangkuk blue wave..aku ngatkan sape la..rupenyer,dak adha + kwn die..die agak berlainan pg tu..tbe2 senyum kat aku..kne sampok ke ape??pastu soh aku senyum plak tu..gler ke ape??ari tu aku asik terserempak ngan die jer..naik rimas aku..cam xde org len je yg kje..ke aku yg gler???xkan aku da ske kat die??mintak tolong la..xnk aku..pastu..start ari tu,die asik tegur aku..lg2 bab make up aku..mmg aku hangin..ari2 jd experimen kak ida..
Pada pg 21hb jan 2008,aku nye lokasi kje aku kat information counter lak..aku pe lagi,ofcoz aku nk cr no tepon dak adha tu..saje2 je...huhuh..sukenyer..da dapat...lallalallala...aku bajet nk kawan je ngan die..kejap je la..nk angkat jd bf,jauh sekali la...tgk muker pon mcm serigala jadian...hahhaahha...malam tu,aku xleh tdo..huhu..xtau la nape..mmg mcm vangan..da la esoknye aku nk opening..mmg mcm vangang..aku pon saje la miskol dak nih...hehheh,..dapat la..mmg mcm hampeh..riang nk mati...so,mlm tu mlm perkenalan bg aku ngan die..da kenal bru la aku tau sape MOHD ADHA..cute..lawak..gler2 die mmg mcm haram.sampai pagi aku sembang ngan die....
Hubungan kami semakin berkembang selepas tu..n berbunga2..indahnyer...sampai kwn2 aku pon cam xcye je aku ngan die.."xcaye la ko blh ubah die ni.da jd couple ye korg ni..senyap2kn..."kwn2 aku la ckp..bangge cam taik aku di buat nyer..
ari ni,20hb,10,2010, da 2tahun lebih da citer ni berlalu..tp ingatan aku tetap kekal segar..xtau la npe aku masih merinduimu disana..semoga kau kekal bahgia disana...
AL-FATIHAH..

No comments:

Post a Comment